Microsoft - Dynamics CRM 2016 Online Deployment

Varaktighet

Varaktighet:

Bara 3 dagar

Metod

Metod:

Klassrum / Uppkopplad / Hybrid

Nästa datum

Nästa datum:

24/6/2024 (Måndag)

Översikt

You’ll be introduced to Dynamics CRM Online 2016 and learn how to deploy, configure and manage Dynamics CRM Online and its related services and its clients.

On this Microsoft Dynamics CRM 2016 course you’ll focus on deploying and administering Microsoft CRM Online. You’ll also gain an understanding of the following Dynamics CRM 2016 topics:

  • Office 365 and CRM Online
  • Managing subscriptions and users
  • CRM Online instances
  • Yammer, SharePoint Online, One Note and Onr Drive
  • Mobile Apps for Dynamics CRM
  • Dynamics CRM for Outlook client
  • Options for managing email
  • Basic Customisation of CRM Online

Sju anledningar till varför du bör välja din kurs med Firebrand Training

  1. Två utbildningsalternativ. Välj mellan boende på plats med klassrumsundervisning eller onlinekurser
  2. Du blir certifierad snabbt. Hos oss blir du utbildad rekordsnabbt
  3. Vår kurs är heltäckande. En engångsavgift täcker alla kursmaterial, examina**, boende* och måltider*. Inga dolda extra kostnader.
  4. Godkänn första gången eller träna om gratis. Detta är vår garanti. Vi är övertygade om att du kommer klara kursen på första försöket. Men om inte, kom tillbaka inom ett år och betala endast för boende, examina och tillkommande kostnader
  5. Du kommer lära dig mer. En dag med en traditionell utbildningsleverantör brukar generellt pågå från kl. 9 till 17, med en lång paus för lunch. Med Firebrand Training får du minst 12 timmar/dag av kvalitativ inlärningstid med din instruktör
  6. Du kommer lära dig snabbare. Sannolikheten är att du har en annan inlärningsstil än de omkring dig. Vi kombinerar visuella, auditiva och taktila stilar för att leverera materialet på ett sätt som säkerställer att du lär dig snabbare och enklare
  7. Du kommer studera med de bästa. Vi har varit med på Training Industrys lista "Top 20 IT Training Companies of the Year" varje år sedan 2010. Förutom många fler utmärkelser har vi utbildat och certifierat över 100 000 yrkesverksamma
  • * Endast för boende på plats. Gäller inte för onlinekurser
  • ** Vissa undantag gäller. Vänligen se Exam Track eller prata med våra experter

Du lär dig

This course provides the knowledge required to deploy, configure and manage Dynamics CRM Online through Office 365.

The course begins with an overview of Office 365 and the services provided by Office 365 including Dynamics CRM Online. The different methods for accessing Dynamics CRM Online are explained along with hardware and software requirements for the browser, Outlook and native app clients. The License and Subscription model for Dynamics CRM Online is explained.

Planning the deployment of Dynamics CRM Online is then covered. This involves understanding of the Office 365 Administration portal and how Office 365 is used to manage Dynamics CRM Online users, licenses and storage. Security is explained along with how to implement Single Sign On by federating local active directory domain with Office 365.

The different options for importing data are explained including the new bulk import tool.

The course then focuses on managing Dynamics CRM Online instances; both sandbox and production. This involves how to manage storage between instances and how to apply updates. The various options in copying and resetting instances are explained and how you would use multiple instances in ongoing developing and testing. The course then goes on to consider multi-country deployments and the implications of single vs multiple tenants.

Office 365 has a number of services which can enhance the experience of Dynamics CRM Online users. These other services such as Yammer, SharePoint Online, OneNote, Skype for Business and OneDrive are explored. Other more deeply integrated services; Social Engagement, Microsoft Dynamics Marketing and Office 365 groups are examined. How to enable these services and enable their integration is a key topic in this course.

How to install and manage the various clients for Dynamics CRM Online including Outlook and the native apps for phones and tables is the next major topic of this course. This involves how to enable functionality such as entities and dashboards for the mobile clients as well as the functionality for working offline.

Handling email, appointments, contacts and tasks is a major requirement for CRM users. The course will explain the different methods for synchronising these between CRM Online and the various clients.

The course shows how to manage the Outlook and mobile clients for Dynamics CRM Online and the different methods to configure synchronisation of email, contacts and appointments.

The course will then cover how to monitor and manage your CRM Online system using the built in tools. The course will also show you how to diagnose issues with client connectivity and how to use the diagnostic tools provided by Microsoft and how to interact with Microsoft support and provide the information Microsoft will require for any support issues.

Customising Microsoft Dynamics CRM Online is the final topic and focuses on basic field, form, view and dashboard customisation techniques.

Certifiering

You'll sit the following exam at the Firebrand Training Centre, covered by your Certification Guarantee:

  • MB2-710 Microsoft Dynamics CRM 2016 Online Deployment

Vad ingår?

Firebrand Training erbjuder kvalificerade kurs- och certifieringsprogram som inkluderar allt, är enkelt för kunden och utvecklat med fokus på de specifika behov som våra deltagare har. Vi säkerställer att alla detaljer tas om hand så att du helt kan fokusera på dina kunskaps- och certifieringsmål.

Våra kurs- och certifieringsprogram inkluderar allt med:

  • Praktiskt orienterad utbildning som använder vår unika metodik (Presentation|Övning|Diskussion)
  • Omfattande kursmaterial och labbmanualer – vi utvecklar traditionella kursmaterial för att motsvara de specifika krav som accelererad inlärning ställer
  • Ett helt instruktörslett program med 24 timmars tillgång till klassrum, labbutrustning och instruktör
  • Examensvoucher och certifieringstest som genomförs på plats under kursen
  • Vår certifieringsgaranti som innebär att vi erbjuder en ovillkorlig garanti att du erhåller din certifiering. Du har rätt att återkomma till din kurs så många gånger det behövs inom en 12 månadersperiod tills certifieringen är uppnådd. Allt du behöver betala är eventuella nya test- och boendeavgifter
  • Boende, mat samt tillgång till kaffe, te, frukt och tilltugg under hela kursen
  • Transport till och från närmaste flygplats/tågstation före och efter genomförd kurs

Förkunskaper

Firebrand recommend you have:

  • A working knowledge of using Dynamics CRM 2011 or later versions.

Experience in:

  • Office 365 Administration
  • Microsoft Office Outlook
  • Experience in customising Dynamics CRM or have previously attended the Customisation course

Är du redo för din Firebrand kurs?

Vi intervjuar alla potentiella deltagare om deras bakgrund, utbildning, certifiering och personliga inställning. Om du kommer igenom denna process så har du riktigt goda möjligheter att klara din certifiering.

Firebrand Training erbjuder en ambitiös utbildningsmiljö som förutsätter att du verkligen dedikerar dig till kursen. Ovanstående förkunskaper är endast vägledande, många deltagare med mindre erfarenhet men med en annan bakgrund eller kunskap har framgångsrikt genomfört sin utbildning hos Firebrand Training.

Om du funderar på huruvida du uppfyller rekommenderade förkunskaper vänligen ring oss på (0)8 44 68 27 85 och prata med en av våra utbildningsrådgivare som kan hjälpa dig.

Kundreferenser

Här är Firebrand Training recension avsnittet. Sedan 2001 har vi utbildat exakt 134.561 studenter och proffs och bett dem alla att recensera vår Accelerated Learning. För närvarande har, 96,41% sagt att Firebrand överträffade deras förväntningar.

Läs recensioner från avslutade accelereradekurser nedan eller besök Firebrand Stories för skriftliga och videointervjuer med våra tidigare alumni.


"Great course and instructor really explained the material well"
Paddy OToole. (18/11/2016 (Fredag) till 20/11/2016 (Söndag))

"Very intense course, instructors very supportive, food very good. "
Kayleigh Duddy. (18/11/2016 (Fredag) till 20/11/2016 (Söndag))

"The training is extremely helpful not just in equipping students for the exams but also for providing valuable knowledge relevant to the workplace."
Obi Onuorah, Senior Internet. (18/11/2016 (Fredag) till 20/11/2016 (Söndag))

"Great course and instructor really explained the material well"
Paddy OToole. (18/11/2016 (Fredag) till 20/11/2016 (Söndag))

"Very intense course, instructors very supportive, food very good. "
Kayleigh Duddy. (18/11/2016 (Fredag) till 20/11/2016 (Söndag))

Kursdatum

Startar

Slutar

Tillgänglighet

Plats

Registrera

19/2/2024 (Måndag)

21/2/2024 (Onsdag)

Avslutad - Lämna feedback

-

 

24/6/2024 (Måndag)

26/6/2024 (Onsdag)

Väntelista

Rikstäckande

 

5/8/2024 (Måndag)

7/8/2024 (Onsdag)

Begränsat antal platser

Rikstäckande

 

16/9/2024 (Måndag)

18/9/2024 (Onsdag)

Platser tillgängliga

Rikstäckande

 

28/10/2024 (Måndag)

30/10/2024 (Onsdag)

Platser tillgängliga

Rikstäckande

 

9/12/2024 (Måndag)

11/12/2024 (Onsdag)

Platser tillgängliga

Rikstäckande

 

Senaste recensioner från våra studenter